Dag 22 - 30 - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Jochem Dijkslag - WaarBenJij.nu Dag 22 - 30 - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Jochem Dijkslag - WaarBenJij.nu

Dag 22 - 30

Blijf op de hoogte en volg Jochem

30 September 2014 | Verenigde Staten, Las Vegas

Vanaf deze week hoef ik 1 dag minder te werken per week, maar daar tegenover staat dat ik vanaf deze week 2 activiteiten per week moet gaan leiden. Op dinsdag- en donderdagavond. Op dinsdagavond gaan we naar een bar waar je $5 entree betaald en daarna bier krijg voor $0.25 dus dat is erg aantrekkelijk voor al de arme reizigers die in het hostel verblijven. De donderdagavond activiteit gaat naar een bar op 5 min loopafstand waar men karaoke kan doen of poolen en de bar heeft relatief goedkope drank. Owja ik moet ook zorgen voor de zondagavond activiteit, maar dat is niks meer dan een gratis alcohol klaarmaken voor de gasten.

Maandag was een vrije dag voor mij dat is altijd goed, vooral op maandagen. Verder niet zo heel veel gedaan. Dinsdag werd ik getraind op de middagdienst, en 's avonds op de activiteit. Voor de activiteit werd verteld wat ik moest zeggen, over kleding, identificatie. Daarna moet ik zorgen dat de mensen mij volgen in de goede richting. De route is niet zo moeilijk, alsmaar rechtdoor en 1x rechts, maar mensen met drank op willen nog wel eens verdwalen. Bij binnenkomst in de kroeg, moet ik voorop en aan de entree vertellen hoeveel mensen van het hostel er naar binnenkomen. Als iedereen binnen is zit mijn taak erop en kan ik ook gaan feesten.

Woensdag gingen we met een groep van 20 mensen, een combinatie van gasten en personeel naar de hoover dam en daarna van rotsen afspringen in "lake Mohave" gevolgd door een tripje door een oude mijn om daar door grotten heen te lopen. Hoover dam was mooi om te zien, omdat het een gigantisch bouwwerk is, gemaakt door mensen om energie op te wekken. De grotten waren ook wel leuk maar niet zo interessant als die in Red Rock Canyon. Het hoogtepunt van de dag was toch wel het rots springen. De laagste rots was ongeveer een meter of 5 hoog, het gekke met springen van zulke hoogtes is dat de eerste keer het spannendst is, daarna is het eigenlijk wel leuk. In totaal waren er 4 plekken waar we konden springen, de tweede en derde heb ik niet gedaan omdat je daarbij van de rots vandaan moest springen, en met mijn milde hoogtevrees kreeg ik steeds het idee dat ik niet ver genoeg kon springen. De laatste heb ik wel gedaan en was een stukje hoger dan de eerste, deze rots was ongeveer 8 meter hoog en deze keer was de tweede keer net zo moeilijk als de eerste keer. Tussendoor stopten we ook nog in een plek langs de weg waar een soort klein stad achtig iets was, waar films waren opgenomen en waar een heleboel zooi en andere dingen verzameld waren. Zie de foto's voor een betere impressie. ( speciaal voor mijn vader heb ik zoveel mogelijk oude auto's die op het terrein stonden gefotografeerd.)

Woensdagavond was er een kleine wijziging in de tour ten opzichte van de normale casino tour en dan naar een club. In plaats van de club op het einde zouden we naar een gay bar gaan om daar een drag show te bezichtigen. Na de casino's ( Wynn en Casino Royale) vertrokken we naar de gay bar. Toen we daar aankwamen en binnen waren bleek dat de drag show pas over 3 kwartier zou beginnen, dus gingen we naar een andere bar in de buurt. Om na 3 kwartier weer terug te gaan, maar de show was nog steeds niet begonnen, bij na vraag bleek de show in een half uur zou beginnen, dus gingen we weer naar buiten en naar een andere gay bar in de buurt, deze bar was bijna helemaal leeg. We speelden een potje pool en gingen daar na weer terug voor de show maar die was nog steeds niet begonnen. Na 10 minuten wachten vonden we het wel mooi geweest en gingen we teleurgesteld weer naar huis.

Donderdag was ik ook nog vrij, dus overdag niet bijzonder veel gedaan beetje sociaal doen met gasten. En 's avonds was mijn tweede tour van deze week. Deze tour ging naar de karaoke bar, 5 minuten lopen dus dat is niet al te ingewikkeld. Het enige lastige is voor aanvang van de tour de aandacht krijgen van dronken mensen en ze uitleggen wat de bedoeling is. Wat ook vreemd is dat je het moet aankondigen in het hele hostel, dus je moet een rondje lopen en schreeuwen wanneer je vertrekt. De tour verliep verder prima.

Vrijdag en zaterdag moest er weer gewerkt worden buiten het werken om niet zo heel veel gedaan, niet uit geweest of iets dergelijks.

Zondag was de zwaarste werkdag van de week omdat ik 's avonds de moeilijkste tour ooit had. buiten dat heb ik zondag een film gekeken, een horror film genaamd you're next. De dialogen waren te slecht voor woorden, dus eigenlijk was het een soort comedy.

Gisteren moest ik ook weer 's middags werken, daarvoor en daarna niet zo gek veel gedaan. Maar ik kijk wel uit naar as vrijdag. Dan gaan we met een groep van het personeel naar San Diego en Mexico, dat wordt ongetwijfeld leuk en interessant.

Vandaag wat eerder opgestaan dan normaal om naar Ajax te kunnen kijken in de Champions Leauge en vanavond doe ik de tour in mijn eentje, dus dat is een leuk vooruitzicht. Dat was het weer voor nu.
Doei!